- Exerciţiu (cel puţin) săptămânal de a face ideile să vorbească -

miercuri, 29 decembrie 2010

Exerciţiu de atitudine: CETĂŢEANUL ŞI STATUL

Schiţă găzduită în 16 dec. 2010 pe blogul http://www.alinagorghiu.ro/2010/12/16/de-la-invitati/

Statul român este pe cale să ne distrugă viitorul. Este bolnav şi îl lăsăm să-şi trateze singur bolile, deşi vedem că-n ultimii doi ani nu a făcut decât să zgârie dureros efectele fără să opereze la nivelul cauzelor…


Îmi pasă. Îi respect pe cei 20 de milioane de oameni cu care împărtăşesc aceeaşi relaţie cetăţean-stat. Statul “în sine” nu merită respect, nici lipsă de respect – e un mod greşit de a pune problema, ca o buburuză pe robinetul de apă caldă… Aşa cum buburuza este un tigru în lumea ei, lumea insectelor, tot aşa cetăţeanul trebuie să fie nemilos în arborele ideilor despre stat. Statul nu are naturaleţea cetăţeanului. Statul este o construcţie greoaie, necesară şi artificială, care funcţionează sau nu. CETĂŢENII REPARĂ STATUL, NU STATUL REPARĂ CETĂŢENII, pentru că cetăţenii sunt cei vii… Statul nu repară nici măcar statul, după cum robinetul nu inventează apa caldă…

Fiind nevoie de reparaţii – cei pe care i-am ales, meşterii, deputaţii, instalatorii care se pricep să găsească defecţiunile în cea mai complicată, masivă şi periculoasă instalaţie a noastră trebuie să-şi facă datoria. Printre altele trebuie SĂ-MI SPUNĂ DIN TIMP care sunt adevăratele probleme şi soluţiile alternative. Am nevoie de un an sau doi numai ca să înţeleg care va fi viitorul meu dacă schimbăm instalaţia, care va fi viitorul copiilor, nepoţilor…

Pe termen mai scurt – fochiştii, instalatorii privilegiaţi de la robinete care au câştigat vremelnic contractul de operare a instalaţiei trebuie să-şi recitească contractul. Au ameţit de la gazele emanate din instalaţie, se închipuie sacerdoţi ai vreunei secte laice, deţinători de adevăruri revelate care-mi explică MIE ce este cu adevărat apa caldă?… Chiar dacă ar fi fost aleşi de o majoritate absolută din cei 20 de milioane de oameni (ceea ce nu s-a întâmplat) trebuie să-şi recitească urgent contractul. Să-l respecte. Sau… să plece ei, de bunăvoie, repejor!

Notă: Domnu’ fochist, nu ai voie să schimbi de pe o zi pe alta regulile pe care mă bazez eu când aduc pe lume un copil. Nu e război şi nici nu a căzut comeata din cer. Data viitoare dau cu tine de pământ! Respecţi regulile existente când a rămas nevastă-mea gravidă. Dacă e să schimbi ceva – MĂ ANUNŢI CU CEL PUŢIN NOUĂ LUNI ŞI JUMĂTATE ÎNAINTE SĂ MODIFICI CEA MAI MĂRUNTĂ REGULĂ. Să nu ai obrăznicia să-mi spui că “nu scrie în contract” – uită-te într-o oglindă!

Un comentariu:

  1. http://popateapa.wordpress.com/2011/01/03/ganditi-va-bine-daca-la-intoarcerea-din-vacanta-nu-va-veti-afla-intr-un-stat-sub-dictatura-militaracu-parlament-dizolvat-22-iunie-2010/

    RăspundețiȘtergere

Comentariile vor fi afişate numai după moderarea lor.