- Exerciţiu (cel puţin) săptămânal de a face ideile să vorbească -

luni, 21 februarie 2011

Bilanţul responsabilităţii sociale pentru 2010

Răspund solicitării http://www.responsabilitatesociala.ro/dialoguri/bilantul-responsabilitatii-sociale-pe-2010.html întrucât domeniul merită o promovare cât mai largă iar eforturile celor implicaţi ne oferă încredere.

Răspund cu sinceritate şi fără nici o cercetare prealabilă a domeniului (voi căuta numai link-urile care să ilustreze răspunsurile mele, în timp ce scriu). Aceasta este deci numai o prezentare subiectivă şi particulară.

1. Care sunt primele 3 companii pe care le apreciezi cel mai mult pentru cum s-au implicat in societate in 2010 si de ce?


Nu am informaţii şi nici timpul necesar pentru a încerca o "clasificare obiectivă". Această clasificare e pur subiectivă şi arată (punctual) efectul indirect al activităţii companiilor asupra unui ins oarecare din public (io).
1.1. Locul 1 pentru "Intact Media Group" (http://intactmediagroup.ro/csr.html) pentru că ... i-am văzut cel mai mult!... Pentru susţinerea repetată a atitudinii civice. Pentru campaniile asociaţiei "Mereu aproape", orientate spre ajutorul direct oferit celor ce se află în nevoie
1.2. Locul 2 pentru Vodafone (https://www.vodafone.ro/despre-noi/responsabilitate-corporativa/vodafone/programe-de-responsabilitate-corporativa/index.htm) pentru că le-am urmărit activitatea în fiecare lună (... la fiecare factură) şi sunt consecvenţi. Pentru protecţia mediului.
1.3. Locul 3 pentru Mercedes Benz România pentru că mi-au atras atenţia prin susţinerea Cercetaşilor (http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/passengercars/home/world/excellencyguide/mercedes_romanian_scouts.html)
"Cercetaşia" ar putea fi şi la noi un mijloc foarte bun de formare civică a tinerilor.

2. In ce masura marile companii au raspuns in 2010 asteptarilor tale in privinta implicarii in societate?

Nu au răspuns aproape de loc. Nu ştiu ce au făcut, eu nu i-am văzut!
Scăderea dramatică a nivelului de trai din 2010 a lărgit foarte mult mulţimea oamenilor vulnerabili, mă aşteptam la o adaptare rapidă a companiilor la situaţia de fapt şi reorientarea resurselor către ajutorul direct oferit celor care au cea mai mare nevoie de ajutor.


3. Ce asteptari ai de la companii in privinta responsabilitatii sociale pentru 2011?

(Corelat cu pct.2) Mă aştept să existe o preocupare consistentă pentru identificarea şi ajutorarea directă a oamenilor pe care scăderea veniturilor îi pune în pericol vital: copii rămaşi fără medicamente, bătrâni care suferă de foame în tăcere...

4. Ce esti dispus sa faci pentru a le stimula pe companii sa fie mai responsabile in 2011?

Vreau să am ce să promovez (pe blog, facebook, şi în imediata apropiere - prieteni, vecini, cunoştinţe) Companiile pot utiliza recomandările clienţilor!? De ce nu difuzează clienţilor un set de întrebări prin care să solicite sugestii?
"Penalizez" numai prin comportamentul familiei mele (spre ex. evităm să mai cumpărăm "sticle PET" non-biodegradabile) şi prin influenţarea "comportamentului de consumator" al celor din jur, deoarece şi publicitatea negativă este... publicitate gratuită, nu-i aşa?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comentariile vor fi afişate numai după moderarea lor.